3. BelastingTelefoon past verificatie aan

De BelastingTelefoon voert vanaf 1 juni gefaseerd een verbeterde verificatiemethode in. Als uw klant contact opneemt met de BelastingTelefoon, stelt de medewerker voortaan minstens 1 vraag over de naam-, adres- en woonplaatsgegevens, en minstens 1 vraag die betrekking heeft op het dossier van de klant.

Invoerdatum
Als u een klant hebt die ondernemer is, dan krijgt hij per 1 juni met deze nieuwe verificatie te maken. Later dit jaar gaat deze werkwijze ook voor particulieren gelden.

Redenen
De belangrijkste reden voor de nieuwe werkwijze is dat de BelastingTelefoon zorgvuldig wil omgaan met de gegevens van de persoon of het bedrijf waar het telefoongesprek over gaat. Daarnaast is het voor bellers makkelijker als wij hen overal op dezelfde manier helpen.

Helpdesk Intermediairs
De nieuwe verificatie heeft alleen betrekking op de BelastingTelefoon. De verificatie van Helpdesk Intermediairs blijft hetzelfde.